182 restjes = één lapjesdeken


Eén van mijn doelen vorig jaar was om ooit eens een lapjesdeken te maken met alle restjes stof van vorige projecten. Na heel wat knipwerk (ongeveer 200 lappen stof van tien op tien centimeter - er sneuvelden nog wat lapjes tijdens het proces), denk- en naaiwerk heb ik er eindelijk eentje. Heerlijk voor de koude winterdagen, met een tasje thee en een boek lekker cocoonen.

Work in progress...


Met een eigen label, duh.








Chaotisch, imperfect, en daarom helemaal Elisse-proof!


CONVERSATION

18 reacties:

  1. Wow, wat gaaf! Hoe lang ben je hier wel niet mee bezig geweest?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel Merel! Behoorlijk lang, alles in totaal zo'n 10 à 15 uur denk ik? Maar het was het waard ;-)

      Delete
  2. Jeej, ik herken enkele stukjes die ook in mijn dekentje zitten! Als ik het had geweten, dan had ik je nog wat van mijn 10x10-restjes bezorgd, weer IETS minder werk, haha :)
    Wreed tof dekentje, en wreed toffe foto's! En ook: als ik dit zie, heb ik spijt dat ik het mijne niet wat groter heb gemaakt indertijd. Ik kan er niet echt onder wegduiken :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi. Ik denk dat er binnen een paar jaar - als ik weer wat stoffen heb verwerkt en nog veel restjes over heb - wel weer een lappendeken van onder de naaimachine zal rollen. Dan contacteer ik je ;-)

      Delete
  3. Supertof, maar wat een werk lijkt me dat. Leuk om op die manier je restjes te verwerken en als herinnering aan afgelopen projecten. :-)

    ReplyDelete
  4. Mooi! Leuk ook dat de lapjes iets versprongen zijn. De brilletjes zijn mijn favoriet! :)

    ReplyDelete
  5. Suuuuuuuupermooi! En inderdaad, elk stukje zal wel zijn verhaal hebben. Laat die winter maar komen!
    Zijn jullie poezels ook zo gek op dekentjes? Onze Kasper wil er altijd mee onder :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ja, grote fan van dekentjes! Zeker als ze lekker warm en zacht zijn. Cera kruipt er ook heel graag mee onder!

      Delete
  6. Oh das echt tof! :D Leuk gedaan xx

    ReplyDelete
  7. Wat een tof project! Complimenten!

    ReplyDelete
  8. Superleuk. ..waaruit bestaat de achterzijde ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Een fleecedekentje dat ik kreeg op het vliegtuig naar Manila! :)

      Delete
  9. Ik vind het ook heel erg geslaagd! Mooi al die kleuren bij elkaar.
    Maar ik ben ook benieuwd waaruit de achterkant bestaat, een fleece?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep, een fleece dekentje. Lekker warm!

      Delete
  10. Wat een ontzettend leuke deken is dat geworden! :-)

    ReplyDelete
  11. Wat een werk! En ook, een mooi dekentje!

    ReplyDelete
  12. Zalig! Goed gemaakt zeg. Wel leuk dat aan de meeste stukjes vast ook een verhaal vasthangt.

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!

Back
to top