DIY: paper snowflakes

These are the crafty things that make me happy. Making your own paper snowflakes really is thát easy. Here's a step by step tutorial, especially for all you snail mail lovers out there :)



Things you'll need:
» square piece of paper (mine is 8cm by 8cm), but you can make it bigger/smaller if you want!
» scissors
» your folding skills

Let's get started!


Lay down your square paper with the good/nice side up.


Fold horizontally.


Fold the rectangle into thirds (as seen above). (This doesn't really have to be precise.)


Fold the left flap over the other.


Fold it over again.


Cut off the top.


Cut out bits and pieces. (little rectangles, weird shapes, circles, triangles, anything is possible) When you think you're done, unfold it and voilà, you just made a paper snowflake!



I got the idea via her.

CONVERSATION

19 reacties:

  1. Haha hier heb ik me vroeger lang in verdiept, maar ik kon het nooit!

    ReplyDelete
  2. Haaa, dit ga ik straks proberen om mijn cadeautje voor moederdag in te pakken, denk ik!

    ReplyDelete
  3. Ohhhh super leuk zeg, dit doet me echt aan vroeger denken. Ik heb echt honderd van zulk soort dingen gemaakt toen ik klein was. Ik ga het binnenkort zeker een keer proberen, voor bij een brief ofzo :)

    ReplyDelete
  4. awww, schattig! Je kunt ze ophangen aan een lampje bijvoorbeeld. Of gewoon mooi inlijsten

    ReplyDelete
  5. snowflakes in mei <3 leuk!

    ReplyDelete
  6. Haha, geweldig. Ik heb er mij tijdens de kerstvakantie nog mee zitten amuseren! :)

    ReplyDelete
  7. ik weet nog wel dat ik dat vroeger ook altijd deed. :D
    Zo leuk!

    ReplyDelete
  8. Leve het action kado-papier! Altijd scoren met dat.

    ReplyDelete
  9. Leuk Elisse!
    P.s.: je moet hier eens kijken: http://www.lip-service.com/handlers/style.php?division=Lipservice&groupitem=WebGroup&groupvalue=Womens%20-%20Dresses&style=56-384&index=22&sort=
    De site is misschien wat obscuur maar ik vond het wel een mooi jurkje, vooral de rug! xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ja inderdaad een tof kleedje! Spijtig dat het zo duur is en dat ik (bijna) niks nieuws meer koop(/mag kopen van mezelf)!

      Delete
    2. Oja dat was ik al vergeten ;). xxx

      Delete
  10. Heel schoon! Dat doet mij terug aan vroeger denken toen mijn mama en ik poppetjesslingers uit papier knipte. Zo leuk was dat!

    ReplyDelete
  11. Hahahaha heb de drie liedjes eens samen geprobeerd, klinkt idd nog niet zo slecht ;)

    ReplyDelete
  12. Ooh wat een leuk idee! :D x

    ReplyDelete
  13. Oooh! Ik deed dees vroeger ook altij ^^ en dan kleefde ik die met plakband aan de ramen en dan werd de mama boos, haha!

    ReplyDelete
  14. Woah ressentiment! Dat deed ik vroeger altijd op school! Erg leuk!

    Enuh dankjwel voor je lieve reactie! Ik hoop ook echt dat ze iets in me zien en me gewoon aannemen :)

    ReplyDelete
  15. Lang geleden dat ik zoiets nog heb gedaan, maar nu, met deze duidelijke uitleg, ga ik het weer eens proberen. Inspirerend!

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!

Back
to top