DIY: make your own christmas cards

English translation can be found below!

Ik maakte dit jaar zelf mijn kerstkaartjes, om op te sturen naar klasgenootjes die momenteel in het buitenland vertoeven. Benieuwd hoe ge dat maakt? Awel, das eigenlijk heel simpel.



Benodigdheden:
- stevig (wit of gekleurd) papier of karton, een lege cornflakesdoos kan ook
- restjes stof
- een naaimachine

Hoe? Zo!
1. Zorg ervoor dat je je papier of karton even groot/breed knipt als een normaal kaartje, zodat het in je enveloppe past. (als je op de andere zijde nog wil schrijven, knip je het dubbel zo groot zodat je het kan dubbelvouwen)

2. Knip je stofjes op maat. Zo kan je om in de kerstsfeer te blijven een kerstboom uitknippen, of een hele hoop kerstballen.



3. Leg de stoffen op je uitgesneden kaart en naaien maar! Je kan zowel een zigzagsteek gebruiken als een rechte (al heb ik het idee dat alles met een zigzagsteek steviger vastzit). Hoe slordiger het eruit ziet, hoe leuker het effect - vind ik.

4. Knip de stukjes stof die over de rand komen af, en je kaartje is klaar om beschreven en opgestuurd te worden!



English
Here's an easy peasy tutorial on how to make/sew your own christmas cards.

You will need:
- cardboard (or a cereal box)
- fabric scraps
- a sewing machine

How?
1. Cut your cardboard or cereal box to the size of a postcard.

2. Cut your fabric to size. According to this time of the year, you can cut out a little Christmas tree or some balls.

3. Start sewing! Put your fabric on your postcard and sew along the edges. You can use a zigzag stitch or a regular stitch.

4. Trim off the excess fabric and you're done! Ready to write and send that selfmade postcard!

8 reacties

  1. Tof! Alleen wat laat om daar nu nog aan te beginnen. ;-)

    ReplyDelete
  2. Ah die zijn echt super leuk! Veel specialer dan de gewone kaartjes! Trouwens weet je ook de specifieke naam van je dekbed? Ik weet dat ie van Ikea is (en waarschijnlijk van de Alvine serie) maar ik kan deze niet vinden!

    ReplyDelete
  3. Super leuke kaartjes! Wat een feest om die te ontvangen zeg!

    ReplyDelete
  4. Ik wil héél graag een kaartje van jou ontvangen! Naar welk mailadres mag ik mijn postadres sturen? :D
    (caspersoccio@hotmail.com)

    ReplyDelete
  5. Oh wat een unieke kaartjes zeg!!
    Leuk idee voor volgend jaar :)

    ReplyDelete
  6. WOW you have an amazing blog! I'm glad I tumbled onto it! :) Hope we can follow each other, I'm following you now. :)

    Romiya Fashion Inspiration Blog

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!