Handleiding sloppel

Gratis ende voor niks, een handleiding voor een sloppelpopje voor de echte naainoobs* onder ons
(* ofte: beginnelingen in de naaikunst)

Stappenplan:


1. Knip 2 poppenvormpjes uit (1 voor- en 1 achterkant) Opgelet, leg je stoffen met de juiste kanten op elkaar en knip dan uit, anders kom je later in de problemen.


2. Indien oogjes, mond of andere gezichtskenmerken gewenst zijn, naai deze dan nu op de voorkant van je stof.


3. Leg de stoffen "right sides together" (met de juiste kanten op elkaar) en naai heeeelemaal rond. Opgelet: laat nog een gaatje van zo'n 5 cm om te keren (ik vind dat het handigst bovenaan het hoofd, omdat ik daar nog hoofdhaar zal bevestigen)


4. Keer binnenstebuiten. Gebruik een potlood om voorzichtig in de kleine hoekjes te duwen zodat alles goed gekeurd is. Vul op. Dat kan je met restjes stof doen, kussenopvulsel, ... Is hij genoeg gevuld? Naai dan de bovenkant dicht.


5. Dit is het moment voor de finishing touch! Vind je je kleine pagadder nog iets te kaal? Knip wol in stukjes, bind in het midden bijeen met een klein touwtje en naai met kleine steken vast aan het hoofd van je pop. Ook een kleine bijpassende strik is easy peasy gemaakt.


6. Klaar om kleine en grote mensenharten te veroveren!

P.S. Leg ik dat een beetje duidelijk genoeg uit?

13 reacties

  1. GUAUUUU!!! beautiful dolls!!

    ReplyDelete
  2. MOest ik kunnen naaien zou dat heel duidelijk zijn!
    Ziet er in ieder geval superschattig uit :). En wat zijn je outfits leuk!

    Liefs, Sarah

    www.ethnicspring.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. da's heel duidelijk, maar als je er nog eens eentje te grabbel gooit of verkoopt, laat het mij dat ook nog maar eens weten :)
    merci trouwens voor je leuke reactie

    ReplyDelete
  4. Geweldige blog! Van welk merk is je naaimachine en hoeveel heb je het betaald? Ik ben van plan er ook 1 te kopen maar weet niet echt hoe ik moet zoeken en op wat ik moet kijken... Tips?

    ReplyDelete
  5. Wat een lief popje is het toch! Duidelijke uitleg, ik ga weer eens op zoek naar leuek stofjes :)

    ReplyDelete
  6. is dat nu echt een aardbeien-duim-nagel? wow!!

    ReplyDelete
  7. Hoe schattig! Geweldige tip en goed uitgelegd hoor.
    X

    ReplyDelete
  8. Bangelijk popje! Mijn moeke gaat mij deze zomer leren naaien. Ik kijk er al naar uit :).

    ReplyDelete
  9. Dankuwel voor zowel de verjaardagswens als voor de uitleg voor naaimachine. Die is inderdaad ook niet overdreven duur en als jij er tevreden over bent zal de kwaliteit ook wel goed zijn!

    ReplyDelete
  10. Wel, ik ben het bloggen eventjes beu. En ik hoop dat ik er binnenkort weer zin in ga beginnen te krijgen, maar momenteel is dat nog niet het geval. We zien wel :)

    ReplyDelete

Yay! Comments make my day!